Terms of trade

BETALING OG BETALINGSKORT

Du kan betala med Visa, MasterCard, American Express, Maestro, Diners Club, J C B, Visa Elektron, Dankort i vår webbshop, eller via banköverföring.

Nedan kan du se vilka betalkort du kan betala med. Föredrar du banköverföring kan det ske till följande konton:
Danske Bank
REG.: 3409 KONTO: 117 065 92
IBANNR: DK7230000011706592
SWIFT: DABADKKK

Eurokonto
REG.: 3409 KONTO: 340 940 3069
IBANNR: DK9530003409403069
SWIFT: DABADKKK
Kom ihåg att ange ordernummer på banköverföringen!

Betalar du med betalkort dras beloppet först när vi skickar varan.

Notera: När du gör ett köp i webbshoppen krypteras alla dina kortupplysningar med ett så kallat SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Det betyder att obehöriga inte kan komma åt ditt kortnummer eller annan känslig information under transaktionen med PBS. Din betalning är säker i Astrid Leisner & Søns webbshop.

 

FRAKT OCH LEVERANS

  • Vi behandlar alla beställningar inom 24 timmar (vardagar) och vi strävar efter att skicka varorna till dig inom 1–2 arbetsdagar.
  • Om en vara är slutsåld vid beställningstillfället, får du ett meddelande via e-post. Vi kan oftast leverera följande vecka. Är varan restnoterad, meddelar vi dig om när vi kan leverera den.
  • Vid flera dagars försenade eller helt uteblivna leveranser från våra leverantörer, skickar vi en ny leverans utan fraktkostnad.
  • Vi erbjuder leverans med Post Danmark (om inte annat anges). Snabb leverans kräver dock att Post Danmark kan hålla tiderna för leverans.
  • Astrid Leisner & Søn kan inte hållas ansvariga för förseningar hos Post Nord!
  • Vi levererar gärna till Färöarna, Grönland och resten av världen – men detta medför en extra fraktavgift.


Obs: Vid eventuellt uteblivna leveranser, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt.

 

AVBESTÄLLNING OCH ÅNGERRÄTT

Vill du avbryta en beställning innan vi skickar varan, skicka ett mail märkt "Avbeställning" till info@leisner.dk. Ange orderdatum, ordernummer, namn och telefonnummer.

Har du fått en orderbekräftelse av oss via e-post, kan du returnera den till oss genom att skriva "Avbeställning" i ämnesfältet.

Avbeställning måste göras inom 12 timmar.

Ångerrätt

  • * Du har 14 dagar på dig att returnera varorna från det datum då du får dem.
  • * Enligt den nya konsumentlagen som trädde i kraft 13 juni 2014 ska följande villkor uppfyllas: Om du ångrar ett köp, måste du returnera varan inom 14 dagar efter att varan mottagits.
  • * Du som kund måste meddela skriftligt att du ångrar ditt köp, via brev, fax eller e-post till info@leisner.dk. Att inte ta emot eller inte hämta ut varan är inte tillräckligt.


I meddelandet ska det tydligt stå att du vill utnyttja ångerrätten. Vi rekommenderar att du fyller i vår ångerblankett [link] och skickar den tillsammans med varorna du vill returnera, eller scanna in och skicka den elektroniskt till info@leisner.dk. Du hittar ångerblanketten vid din orderbekräftelse, eller här. [link] Vi förväntar oss att du skickar varan så snart som möjligt efter att du har meddelat oss att du ångrat ditt köp, dock inom 14 dagar. Du har rätt att undersöka varorna hemma, men du får inte använda eller hantera dem på ett sätt som inte är nödvändigt eller som påverkar varorna negativt.

Gör du det kan Astrid Leisner & Søn kräva ersättning för varans värdeminskning. I vissa fall kan värdeminskningen vara upp till 100 % om varan inte längre anses säljbar. Detta gäller särskilt enuresprodukter, sängkläder och underkläder. Om skyddsfilmen eller batteriremsan är borttagen betraktar vi varorna som använda. Värdeminskningen bestäms efter vad verksamheten kan få för varan i en vidareförsäljning. Detta bestäms av Astrid Leisner & Søn efter mottagandet av varorna. Varorna ska returneras i intakt originalförpackning. När vi har fått en vara i retur och kontrollerat att den uppfyller villkoren för utnyttjande av ångerrätten, överför vi köpesumman minus värdeminskningen till det angivna kontonumret inom några dagar.

Retur av varor i samband med ångerrätt sker på köparens egen bekostnad. Fyll i vår ångerblankett [link] för att avbryta en beställning eller returnera en vara.

Notera: Specialsydda produkter kan inte ångras/tas i retur eftersom de inte kan säljas igen.

 

REKLAMATION

Enligt Konsumentköplagen har du som kund 24 månaders reklamationsrätt, räknat från fakturadatum, som täcker tillverknings- och materialfel som upptäckts vid normal användning.


Garantin omfattar inte fel, skador eller slitage som uppkommit direkt eller indirekt till följd av felaktig eller vårdslös användning, felaktigt underhåll eller obehöriga ingrepp.

Observera följande:
För sensorerna till våra enureslarm gäller endast 20 veckors garanti (eller max antal tvättar). En normal behandlingsperiod varar 8–12 veckor, ofta håller sensorn mycket längre än så förutsatt att den sköts enligt anvisningarna, men vi kan inte garantera att den håller till mer än en behandlingsperiod (av hygieniska skäl tillverkas sensorerna till endast en behandling).

Garantin på armbandsuren omfattar inte:

  • - Skador som uppstått på grund av felaktig eller vårdslös användning.
  • - Skador orsakade av vatten –Astrid Leisner & Søn garanterar inte att armbandsuren är vattentäta.
  • - Armband, glas, batterier och kontaktlock.
  • - Skador som uppkommit på grund av obehöriga reparationer – kom därför ihåg att alltid spara urmakarens kvitto vid till exempel batteribyte.


Under respektive produkt i vår webbshop kan du läsa om batteriernas förväntade livslängd – vi erbjuder inte garanti för batteriernas livslängd.

Alla reklamationer ska dokumenteras med den ursprungliga fakturan eller kvittot från köpet.

 

Användning av reklamationsrätten

Reklamation på grund av fel och brister som borde upptäckas vid en normal undersökning av varan, ska meddelas till Astrid Leisner & Søn inom rimlig tid. Vi rekommenderar alltid att snarast kontakta oss, då en snabb felkorrigering kan förhindra ytterligare problem.

Rimlig tid för reklamation anses vara inom 50 dagar. Varan kan returneras för reparation, byte eller efter avtal mot kreditering.

 

Returnering av vara

Skadade eller defekta varor returneras till Astrid Leisner & Søn – du hittar adressen i vår kontaktinformation [link]. Vi accepterar inte paket som skickas som efterkrav. NOTERA att du ska fylla i vårt returformulär [link] innan returnering.

Returnering kan också ske genom att inte hämta ut beställda varor, eller genom att lämna varan personligen till oss. Om du väljer det förstnämnda ska vår ångerblankett [link] fyllas i och skickas, antingen per post eller e-post. Det är inte ett krav, men vi kan påskynda processen om vi har tillräcklig information, som en kopia av fakturan, orderbekräftelse, kopior av eventuell korrespondens, samt kontonummer för bankkonto för ersättning.

Ersättning

Vid överenskomna rabatter, returnerade varor eller förbetalda produkter som avbeställts före leverans, ska en återbetalning av hela eller del av inköpspriset ske. Återbetalning sker vanligtvis via banköverföring, och vi behöver därför information om bank och kontonummer. Denna information är inte känslig och kan meddelas via e-post, telefon eller post utan risk.