Allmän information
Astrid Leisner & Søn använder RMA (Return Merchandise Authorization), returblankett gällande distanshandel.
RMA-blanketten används för att administrera byte av varor, reparationer, garantiärenden, med mera. Vi använder RMA-systemet för att vi tror att det är mycket fördelaktigt för våra kunder.
Vi hoppas att du kommer att använda formuläret och se det som en tjänst som förbättrar logistiken och orderhanteringen.
Användning av produkter
När du skickar en vara till oss ska en ifylld RMA- blankett bifogas. Fyll i blanketten så långt det är möjligt. Bifoga också en kopia på fakturan/kvitteringen.
Har du inte möjlighet att skriva ut RMA-blanketten från vår webbplats, kan du få en blankett via e-post. Vi kan också fylla i blanketten tillsammans över telefon, om inget av ovanstående fungerar.
Notera: Om du vill returnera något av våra armbandsur, ska skyddsfilmen på urtavlans glas vara intakt.
Notera också att det endast är 20 veckors garanti på sensorerna till våra enureslarm.
RMA-blankett – PDF [link]
Klagomål
Vill du klaga på en vara som köpts från Leisner ApS kan du göra det hos Konsumentverket, http://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/
Du kan också klaga hos EU-kommissionen via https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm
Detta är särskilt viktigt om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land. När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress: info@leisner.dk.